Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
P3 Nyhederne udfordrede i går HORESTA, SMVdanmark og Danmarks Rejsebureauforening til at levere et salgspitch over for kanalens lyttere.
Hver organisation fik 30 sekunder til at komme med deres bud på, hvor de overvejende unge lyttere skal bruge deres feriepenge.
HORESTAs politiske direktør, Kirsten Munch, var ikke i tvivl:
“Til dig og alle P3’s lyttere: Brug jeres feriepenge på oplevelser i Danmark. Det fortjener I efter en lang corona nedlukning. I skal ud og møde andre mennesker, spise god mad, få cocktails og høre musik og feste hele natten. I har brug for at være sociale. Det er vigtigt for helbredet, og det er vigtigt for samfundet. Og I skal gøre det i Danmark, for at hjælpe vores restauranter, barer og hoteller igennem krisen, så de igen kan hyre de mere end 30.000 der er blevet fyret. Det vil give arbejde til rigtig mange unge mennesker over hele landet. Det er vigtigt for virksomhederne og de unge, og det er vigtigt for samfundet. Så brug feriepengene på danske oplevelser.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025