Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
P3 Nyhederne udfordrede i går HORESTA, SMVdanmark og Danmarks Rejsebureauforening til at levere et salgspitch over for kanalens lyttere.
Hver organisation fik 30 sekunder til at komme med deres bud på, hvor de overvejende unge lyttere skal bruge deres feriepenge.
HORESTAs politiske direktør, Kirsten Munch, var ikke i tvivl:
“Til dig og alle P3’s lyttere: Brug jeres feriepenge på oplevelser i Danmark. Det fortjener I efter en lang corona nedlukning. I skal ud og møde andre mennesker, spise god mad, få cocktails og høre musik og feste hele natten. I har brug for at være sociale. Det er vigtigt for helbredet, og det er vigtigt for samfundet. Og I skal gøre det i Danmark, for at hjælpe vores restauranter, barer og hoteller igennem krisen, så de igen kan hyre de mere end 30.000 der er blevet fyret. Det vil give arbejde til rigtig mange unge mennesker over hele landet. Det er vigtigt for virksomhederne og de unge, og det er vigtigt for samfundet. Så brug feriepengene på danske oplevelser.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt klimaregnskab fra VisitDenmark viser turismens CO2-aftryk
22-10-2024
-
Tuborgfondet støtter unge madentreprenører med 3,8 mio. kr.
22-10-2024
-
Ny fond skal booste investeringer i kystturismen
22-10-2024
-
Regeringen satser på bæredygtig vækst i turismen frem mod 2030
22-10-2024
-
Regeringen vil booste turismen ved at ændre lukkelov
22-10-2024
-
Unge trækker besøgstallene op i restaurationsbranchen
22-10-2024
-
Minister afviser turistskat og bekymringer om overturisme i København
22-10-2024