Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Torsdag er det præcis et år siden, at Nordens største bar- og diskotekskoncern, Rekom, med mere end 90 danske barer og over 2.000 ansatte på opfordring af statsminister Mette Frederiksen lukkede sit barimperium ned, skriver Finans.dk.
To af de ansatte, der nu har været hjemsendt siden marts sidste år, er Anna Rolandsen og William Stoltze. Ikke en eneste gang har de to barbestyrere, der står for driften på nogle af hovedstadens mest hypede feststeder, været tilbage på deres arbejde. I stedet har de gang på gang måttet se deres branche rykke bagerst i køen i regeringens genåbningsplaner.
”Pludselig havde jeg ingenting at stå op til og ingen resultater at arbejde hen imod. Alt gik i stå, da vi blev sendt hjem, og det efterlod et kæmpe tomrum. Jeg tror, at mange af os, som arbejder i branchen, er meget sociale mennesker, der elsker at være sammen med andre og har brug for at omgås andre mennesker. Derfor er det også vanvittigt pludselig ikke at måtte se nogen og være så meget i sit eget selskab,” siger 24-årige William Stoltze.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026