Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fredag byder Bakken gæster fra nær og fjern velkommen til en ny sæson, når de ikoniske røde porte bliver slået op i weekenden op til påske og dermed byder foråret velkommen. Bakkens nytiltrådte direktør, Ole Andersen, ser en udfordring i at skaffe flere gæster til den gamle forlystelsespark og dermed øge omsætningen for de mange private teltholdere, som udgør forretningens midtpunkt, skriver Jyllands-Posten.
Direktøren har sat sig som mål, at Bakkens årsomsætning skal runde 500 mio. kr. i løbet af de næste par år. Den hidtidige rekord, i 2015, lyder på 430 mio. kr.
Målet skal opnås ved at få flere gæster til at besøge Bakken i foråret og efteråret, fortæller Ole Andersen. Således vil der blive skabt flere events og spiseoplevelser for de lokale, så der altid er en god grund til at komme på Bakken. Da der er fri adgang til Bakken, er det svært at opgøre antallet af gæster. Men besøgstallet anslås til 750.000 i fjor og over to millioner året før, fortæller direktøren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Farvel til Jensens Bøfhus: Alle restauranter overtages af Bone's
08-11-2025
-
Bone’s vokser til 39 restauranter efter opkøb af Jensens Bøfhus
08-11-2025
-
Regeringen i nyt initiativ: Vil tvinge Airbnb til at dele data med myndigheder
08-11-2025
-
CNN fremhæver Tivoli som global julefavorit
08-11-2025
-
HORESTA debatindlæg: Turismepulje skal skabe resultater – ikke skrivebordsprojekter
08-11-2025
-
København vil indføre boligpatrulje mod ulovlig korttidsudlejning
08-11-2025
-
Nyborg Strand vil løfte næste generation med nyt elevinitiativ
08-11-2025
-
Norrlyst koncernen vil digitalisere branchen med prisdifferentiering og AI
08-11-2025