Wolt er ganske udenlandsk ejet, hvilket betyder, at kunden vil få regningen eksklusive moms, og så skal de selv momsafregne. Herved kan nogle restauratører blive 'forvirret' af regningen, da man ikke bare kan indregne og fratrække momsen på den, skriver DR.
Restauratøren Umut Sakarya er ked af, at han først nu er blevet opmærksom på, hvordan momsen afregnes, når man handler med udenlandske virksomheder i Danmark. Hos HORESTA kan man genkende Umut Sakaryas frustration.
”Det, Wolt gør, er ikke ulovligt på nogen måde, men det er meget dårlig kommunikation. Jeg synes, at de skal være endnu mere klare i deres kommunikation, og de bør give et eksempel på, hvordan det her udregnes,” siger erhvervsjuridisk chef Kaare Friis Petersen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Lønkompensation justeret frem mod genåbning
14-04-2021
-
Politisk flertal presser Mette Frederiksen: Drop coronapas ved udendørsservering
14-04-2021
-
Danskere bliver væk fra genåbning: 'Det ser rigtig skidt ud'
14-04-2021
-
Bautahøj tilbage som Danmarks bedste konferencecenter
14-04-2021
-
Restauranter på stribe vil holde lukket trods grønt lys til udeservering
14-04-2021
-
Hotel- og turisterhvervet skriger efter grænseåbning
14-04-2021
-
HORESTA: ”Uvished er gift for vores forretning”
14-04-2021
-
Lunken modtagelse af automatisk nedlukningsplan for erhvervslivet
14-04-2021
-
Kort før genåbning: Bøfkæde får ny millionhjælp fra ejere
14-04-2021