Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nu går flere københavnske restauratører sammen i et opråb til Københavns Kommune for at få en ret, der kun står til at blive serveret for den inderste kerne af restauranter i byen, skriver Berlingske.

Lars Hylby er direktør i Pico Pizza, der har to restauranter på Nørrebro og Vesterbro i København. Fordi de ligger i brokvartererne, kan de ikke få lov at søge om udvidet udeservering. Og det rammer hårdt, fortæller direktøren.

”Den hjælpende hånd havde vi forventet ville komme igen ved den nye genåbning, men der har kommunen så valgt kun at give tilladelse til, at det kan foregå i Indre By og Kødbyen. Det er et kæmpe problem helt på bundlinjeniveau, fordi vi andre stadig står med de samme udfordringer uden at have fået flere muligheder for at tjene pengene hjem,” siger Lars Hylby.

HORESTA bakker op om begrænsning af delecykler: Vi skal passe på København

Når Københavns Borgerrepræsentation torsdag behandler forslag om at begrænse antallet af dele- og udlejningscykler, er der opbakning fra hotel-, restaurant- og turismeerhvervet. HORESTA mener, at cyklerne er blevet en så stor del af bybilledet, at de i stigende grad er til gene for københavnere og byens gæster.

Log ind