Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Regeringen overser helt bevidst, at det, som for alvor vil kickstarte turismeerhvervet og oplevelsesøkonomien, er, at vi åbner op for udenlandske turister og kigger på restriktionerne, skriver folketingspolitikeren Mai Mercado (K) i et indlæg på Fyens.dk.
”Sidste år så vi, hvordan mange danskere nød ferien i Danmark. Dog manglede de udenlandske turister til, at der reelt kunne tjenes penge i turismeerhvervet og oplevelsesøkonomien på Fyn. Odense oplevede 46 procent færre bookinger i 2020 end 2019, og for Nyborg var det 51 procent færre bookinger. I år kan vi heller ikke komme udenom, at de danske turister ikke er nok for disse branchers indtjeningsmuligheder. Specielt set i lyset af, at det er brancher, som har haft svære indtjeningsmuligheder under corona. Vi må ikke glemme, hvad asiatiske turister betyder for en by som Odense med H.C. Andersen som trækplaster,” mener hun.
Sommerpakken lægger op til, at en restaurantejer i Odense vil kunne få 50.000 kr. i tilskud. Det er bedre end ingenting, men ovenpå et år med nedlukninger, er det ikke et tilskud, som batter noget.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026