Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De lyse sommeraftener nærmer sig og kalder på hyggeligt samvær på restauranter, cafeer og barer. Men restauratørerne skal desværre stoppe udskænkningen kl. 22 og sende gæsterne hjem senest kl. 23 - inden det for alvor bliver mørkt, skriver HORESTA og en række øvrige organisationer i et fælles indlæg i Berlingske.
”Danskerne har igennem gennem halvandet år handlet med imponerende omtanke, og det kan de også efter kl. 23. Det er heldigvis blevet tilladt holde private fester ude i byen helt til kl. 05. Men private arrangementer i forsamlingshuse og selskabslokaler skulle nødigt udkonkurrere professionelle serveringssteder, som igennem mere end et år har bevist, at de er i stand til at håndtere smitterisikoen, skriver forfatterne.
Afsenderne er Kirsten Munch Andersen, politisk chef, HORESTA, Lars Ramme Nielsen, chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Dansk Erhverv, Lars Thykier, administrerende direktør, Danmarks Rejsebureau Forening, Carsten Suhrke, formand, Vin & Spiritus Organisationen i Danmark, Anders Baagland, formand, Danske Handelsbyer, Torben Hoffmann Rosenstock, direktør, Danmarks Restauranter & Caféer, og Niels Hald, direktør, Bryggeriforeningen
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026