Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det var et sjældent lyspunkt for hårdtramte Københavns Lufthavn og Tårnby Kommune, da regeringen onsdag præsenterede udspillet ”Tættere på – Grønne byer og hovedstad i udvikling”, skriver Berlingske.
På et pressemøde i Hafnia Hallen i Valby løftede statsminister Mette Frederiksen (S), indenrigs- og boligminister Kaare Dybvad Bek (S), miljøminister Lea Wermelin (S) og kultur- og kirkeminister Joy Mogensen (S) sløret for en række initiativer, der skal være med til at løfte nogle af de særlige udfordringer, som Danmarks største byområde står overfor.
Et af de centrale forslag er, at regeringen vil ændre udbygningsloven således, at det giver Nordens største lufthavn, Københavns Lufthavne A/S, mulighed for at indlede en udvikling af lufthavnen i Kastrup. Lige nu er lufthavnen ganske vist pænt tom på grund af coronaomstændighederne, men det er Københavns Lufthavne A/S' forventning, at turister igen vil strømme til landet på den anden side af krisen.
Se aftalen i sin fulde længde her, hvor regeringen også deler en ambition om flere byhaver.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026