Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selvom sommeren banker på efter en lang nedlukning, og alle længes efter en tur uden for hjemmets fire vægge, er det langt fra alle familier, der har råd til et restaurantbesøg – et besøg som også landets cafeer og restauranter har brug for.
Foranlediget af Coca-Cola i Danmark og i samarbejde med Carlsberg har The Coca-Cola Foundation derfor doneret 555.000 tusind kr. til Mødrehjælpen – og dermed en aften i byen for op mod 500 familier. Familier kan fra i dag ansøge om gavekort til en gratis servering hos 18 udvalgte caféer eller restauranter i landets fire største byer: København, Aarhus, Odense og Aalborg.
Dermed støtter Coca-Cola og Carlsberg samtidig det hårdtprøvede erhverv, der kæmper for at holde gang i køkkenerne oven på en vinter med total nedlukning. Hos Mødrehjælpen sætter man stor pris på donationen:
”Donationen fra Coca-Cola betyder, at udsatte familier kan få en oplevelse sammen, de ellers ikke ville have mulighed for at få. Tiden med corona har været hård for familierne, både økonomisk og mentalt. I lange perioder har børnene været sendt hjem fra skole og dagtilbud, og det har betydet ekstra udgifter til fx internet, mad samt hverdagsaktiviteter. Mange af de her familier har slet ikke råd til at holde sommerferie, så en oplevelse som den her gør faktisk en kæmpe forskel for børnene og deres forældre,” siger Ninna Thomsen, Direktør i Mødrehjælpen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024