Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selvom sommeren banker på efter en lang nedlukning, og alle længes efter en tur uden for hjemmets fire vægge, er det langt fra alle familier, der har råd til et restaurantbesøg – et besøg som også landets cafeer og restauranter har brug for.
Foranlediget af Coca-Cola i Danmark og i samarbejde med Carlsberg har The Coca-Cola Foundation derfor doneret 555.000 tusind kr. til Mødrehjælpen – og dermed en aften i byen for op mod 500 familier. Familier kan fra i dag ansøge om gavekort til en gratis servering hos 18 udvalgte caféer eller restauranter i landets fire største byer: København, Aarhus, Odense og Aalborg.
Dermed støtter Coca-Cola og Carlsberg samtidig det hårdtprøvede erhverv, der kæmper for at holde gang i køkkenerne oven på en vinter med total nedlukning. Hos Mødrehjælpen sætter man stor pris på donationen:
”Donationen fra Coca-Cola betyder, at udsatte familier kan få en oplevelse sammen, de ellers ikke ville have mulighed for at få. Tiden med corona har været hård for familierne, både økonomisk og mentalt. I lange perioder har børnene været sendt hjem fra skole og dagtilbud, og det har betydet ekstra udgifter til fx internet, mad samt hverdagsaktiviteter. Mange af de her familier har slet ikke råd til at holde sommerferie, så en oplevelse som den her gør faktisk en kæmpe forskel for børnene og deres forældre,” siger Ninna Thomsen, Direktør i Mødrehjælpen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025