Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Et flertal i Folketinget vedtog torsdag, at personer, der er dømt for visse typer af kriminalitet i nattelivet, nu kan få en ekstrastraf i form af en generel udelukkelse fra at færdes og opholde sig på værtshuse og andre dele af nattelivet i hele landet i op til to år, skriver Jyllands-Posten.

Det betyder, at den dømte har forbud mod at opholde sig på alle barer, restauranter, natklubber og andre beværtninger fra midnat til kl. 05 om morgenen, hvis der serveres alkohol på stedet.

Formålet er at forhindre, at dømte begår ny kriminalitet i nattelivet, og at voldsofre pludselig står ansigt til ansigt med deres overfaldsmand i baren. Karantænen kan også bredes ud til at gælde hele områder - såkaldte nattelivszoner - såsom Kødbyen i København eller Jomfru Ane Gade i Aalborg.

Se også

Ny direktør på vej til Old Irish Pub

Stifterne Kristian Blak og Peder Blak træder ud af direktionen i Old Irish Pub. Advokat Anders Rubinstein overtager midlertidigt ledelsen, mens kæden søger en permanent administrerende direktør.

Log ind