Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nu bliver der for første gang sat tal på restaurationsbranchens gæld fra coronakrisen. Det viser en række folketingssvar fra skatteminister Morten Bødskov (S) som efter ønske fra De Konservatives erhvervsordfører, Mona Juul, har indhentet oplysninger fra både Gældsstyrelsen og Skattestyrelsen, skriver Berlingske.
Eksempelvis viser tal fra Gældsstyrelsen, at der ved udgangen af april 2021 er modtaget krav om inddrivelse af gæld i perioden 29. februar 2020 til 29. april 2021, altså under det meste af coronakrisen, for 513 millioner kroner i restaurationsbranchen, der blandt andet også tæller cafeer, værtshuse, diskoteker, eventcatering og hoteller, fremgår det. Omkring 200 millioner kroner er A-skat til inddrivelse, mens 313 millioner kroner er moms til inddrivelse. Derudover er der anden offentlig gæld for 200 millioner kroner.
Samme branche har optaget momslån for 1,5 milliarder kroner og A-skattelån for 588 millioner kroner, som skal betales.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026