Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Langt de fleste lande i Europa forlanger ikke coronapas for at sætte sig i en restaurant, bar eller café - kun Østrig og Norge følger Danmarks eksempel, skriver HORESTA sammen med en række øvrige organisationen i et indlæg i Jyllands-Posten.
”Coronapasset har vist sig at være et værktøj til at åbne Danmark uden at risikere smitte på serveringssteder, konferencer, fodboldstadioner og andre dele af oplevelsesindustrien. Men nu, når smittetallene styrtdykker, og over halvdelen af befolkningen - herunder sårbare, ældre og den meget omtalte milepælsgruppe på +50 år - har fået vaccinen, er den mest mærkbare effekt af coronapasset desværre, at det truer stribevis af virksomheder i oplevelseserhvervene på livet,” skriver afsenderne.
Indlægget er lavet af Kirsten Munch Andersen, politisk direktør, HORESTA, Niels Hald direktør, Bryggeriforeningen, Lars Ramme Nielsen, chef for turisme og oplevelsesøkonomi Dansk Erhverv, Torben E. Hoffmann Rosenstock, direktør, Danmarks Restauranter og Caféer, Lars Thykier adm. direktør Danmarks Rejsebureau Forening, Jens Müller formand, Danske Destinationer, Carsten Suhrke, formand Vin & Spiritus Organisationen i Danmark, Maja Tini Jensen, direktør, KBH - Commerce & Culture, Jakob Brandt, adm. direktør, SMVdanmark og Anders Baagland, sekretariatschef, Danske Handelsbyer
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026