Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som turist i Fredericia kan du besøge fredet natur, få en guidet tur på en historisk vold og spise på en Michelin-stjernet restaurant. Alligevel er turisterne udeblevet, og det har fået byens hoteller til at lave sammenslutningen ’Experience Fredericia’, som skal markedsføre byen og få turisterne lokket til, skriver DR.dk.
Det første konkrete skridt på vejen mod flere gæster til byen er, at Experience Fredericia har ansat en salgs- og marketingschef, der skal sætte skub i udviklingen. I 2019, før coronakrisen, havde Fredericia 265.000 overnattende gæster. Det er til sammenligning det halve af nabokommunen Kolding og blot en tredjedel af overnatningstallet i Vejle, viser tal fra Danmarks Statistik.
Einar Kring er direktør hos hotel Best Western Plus i Fredericia og med i sammenslutningen. Ifølge ham bærer politikerne en stor del af ansvaret for, hvorfor Fredericia ikke kan måle sig med nabokommunerne, når man måler på overnattende gæster.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025