Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Slut med at smide tusindvis af papkrus ud hver dag på Burger Kings restauranter i Danmark. Fastfoodkæden vil fremover benytte genanvendelige kopper til drikkevarerne på de 52 danske udgaver af den amerikanske burgerkæde, fortæller Burger King i en pressemeddelelse, fortæller FødevareWatch.dk. I 2019 blev der langet 4,6 mio. sodavand over disken på kædens danske spisesteder.
"Det er et lille og naturligt skridt i den rigtige retning. Det er de små fremskridt, der samlet og kontinuerligt gør en forskel. Derfor er udfasningen af engangskopper i restauranterne en del af en større indsats, hvor vi kigger på al vores emballage og nye veje til at mindske vores aftryk," siger Gustaf Wetterwik, marketingdirektør for Burger King i Skandinavien.
Burgerkæden er i gang med at gennemgå alle muligheder for genanvendelig service, hvilket startede med EU's forbud mod plastiksugerør, og ifølge meddelelsen testes der også genanvendelige burgeræsker og kopper på det amerikanske marked.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026