Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Efter en coronanedlukning med rejserestriktioner er de norske og svenske turister ved at vende tilbage til Nordjylland, ligesom også danskerne igen booker ferien langs de nordjyske kyster, skriver TV2/Nord.
Coronapandemien sætter fortsat sine tydelige spor i det nordjyske turisme-erhverv, men tager man de mørke briller af, så kan man få øje på lys og nogle tal på bundlinjen, der flere steder skifter fra rød til sort.
Sådan vælger direktøren fra Destination Nord, Tonny Skovsted Thorup, i hvert fald at se på situationen lige nu inden for turismeerhvervet.
”Det begynder at lysne, men vi har også haft en hård for-sæsonen, så der er meget, der skal indhentes”, siger han og tilføjer, at han kan se på tallene, at både svenske og norske turister nu begynder at booke ferie i Nordjylland.
”Vi ligger lavere i bookingerne generelt og meget lavere på bookinger til hoteller, mens det ser lidt bedre ud for bookinger for feriehuse og campingpladser, siger Tonny Skovsted Thorup.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026