Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når danskere planlægger et ferieophold, begynder rejsen ofte på bookingportaler som Hotels. com og Expedia. Men det skal vi stoppe med. Sådan lyder opfordringen fra Katrine Daugaard, som driver Lehnshøj Bed & Breakfast i Svendborg på Sydfyn.
Baggrunden for den holdning skal findes i en række mere eller mindre kedelige oplevelser, som Katrine Daugaard har haft med netop Expedia, som også ejer Hotels.com. Oplevelser, som har kostet hende omsætning, skriver BT.
”Jeg har oplevet flere ting med de her bookingportaler, og de er simpelthen så frække, når det kommer til at tjene penge. Når det kører, så er det jo dejligt for alle, men det her blev simpelthen for meget,” siger Katrine Daugaard.
Hos HORESTA kan man sagtens sætte sig ind i Katrine Daugaards frustrationer.
”Vi kan bare opfordre danskerne til at booke direkte ved hotellet. Det skal man særligt gøre i en situation nu, hvor mange har tabt penge i mange måneder og fortsat gør det over hele landet,” siger politisk chefkonsulent Kristian Nørgaard.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Comwell Kellers Park kåret som Årets Spa
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024