Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I hotelbranchen tales der om et skrækscenarie.

Prognoserne for, hvordan sommerens turistsæson under en vedvarende coronakrise vil afspejle sig på hotellernes bundlinje, ser alt andet end positive ud.

Derfor efterlyser branchen nu en større reklameindsats, der skal markedsføre Danmark og vise, at landet er åbent for turister.

Opråbet kommer fra blandt andet brancheforeningen HORESTA, som repræsenterer hoteller, restauranter og turismeerhvervet.

»Det handler om at få signaleret til turisterne, at der er åbent,« siger Kristian Nørgaard, politisk chefkonsulent i HORESTA.

BC Hospitality Group, en af de største københavnske hotelgrupper, oplyser, at sommeren 2021 ligner den forrige. De internationale gæster udebliver. Samme melding kommer fra hotelkæden Scandic.

Deltag i ESG-workshop til Hotel Insights 2025

Hvordan arbejder din virksomhed med ESG-rapportering? Deltag og få inspiration i ESG-workshop efter Hotel Insights 2025. Her går vi helt tæt på dine egne data og giver dig konkret sparring.

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind