Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I hotelbranchen tales der om et skrækscenarie.
Prognoserne for, hvordan sommerens turistsæson under en vedvarende coronakrise vil afspejle sig på hotellernes bundlinje, ser alt andet end positive ud.
Derfor efterlyser branchen nu en større reklameindsats, der skal markedsføre Danmark og vise, at landet er åbent for turister.
Opråbet kommer fra blandt andet brancheforeningen HORESTA, som repræsenterer hoteller, restauranter og turismeerhvervet.
»Det handler om at få signaleret til turisterne, at der er åbent,« siger Kristian Nørgaard, politisk chefkonsulent i HORESTA.
BC Hospitality Group, en af de største københavnske hotelgrupper, oplyser, at sommeren 2021 ligner den forrige. De internationale gæster udebliver. Samme melding kommer fra hotelkæden Scandic.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Old Irish Pub runder 400 millioner og slår rekord for omsætningen
25-04-2024
-
Nordjyde overtager tre Sunset Boulevard restauranter
25-04-2024
-
Lalandia lander rekord-overskud
25-04-2024
-
Sønderjysk luksushotel headhunter kendt restaurant-trio
25-04-2024
-
Nu sætter Kolding Kommune populær og meget centralt placeret vandrehjem til salg
25-04-2024
-
Kæmpe familie-restaurant slår dørene op i Helsingør
25-04-2024
-
Aro er klar til næste Michelin-stjerne
25-04-2024