Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nu kan vi endelig begynde at se lyset for enden af tunnelen, men hvad er det for et Danmark, som dukker op på den anden side af vaccinationerne? Berlingske har spurgt hoteliværksætter og -direktør Sandra Weinert fra Guldsmeden-hotellerne, der har tabt 100 millioner på coronakrisen. Hun frygter, hvad der sker, når regningen for coronakrisen skal betales.

”Vi er ikke ved at gå fra hus og hjem, vi er »bare« ved at gældssætte en ellers sund virksomhed med 21 års positiv bundlinje – indtil vi blev ramt af coronakrisen,” skrev Sandra Weinert og hendes mand, der er medgrundlægger af kæden, i et Facebook-opslag i marts, der vakte opsigt, da Guldsmeden afslørede kædens seneste regnskab.

Læs hele interviewet her.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Log ind