Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Med en reel lukning af nattelivet gennem det meste af året er der forsvundet et stort salg fra McDonalds' restauranter i de større byer. Til gengæld fortæller fastfoodkæden, at bilisternes besøg i bestillingsbanerne har reddet året. Her står kæden stærkt herhjemme, fortæller McDonalds' marketingdirektør i Danmark Marie Hürdum, skriver Fødevarewatch.dk.
"I forhold til krisen har vi klaret os fint igennem, ikke mindst fordi vi har drivethru. Vi har restauranter der er ekstremt hårdt ramt, men Danmark er i høj grad thrivethru-land ved næsten alle restauranter. Det matcher vores ekspertise i at få flyttet noget igennem systemet, når salget rykker fra restauranterne til bilerne," siger Marie Hürdum.
Alle 91 restauranter på fastfoodkædens danmarkskort er åbne under denne nedlukning, på nær én restaurant i Fisketorvet i København. Det seneste år har dog været meget forskellig for franchisetagerne rundt om i landet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024