Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Restauratører, håndboldklubber og en stor musikfestival som Smukfest med 50.000 gæster i Skanderborg er klar til at tage et covid-vaccinepas i brug, så snart det er indført. Det er meldingen, efter at Sundhedsministeriet fredag over for DR bekræftede, at ministeriet arbejder på at indføre sådan et pas primo i 2021. Hvilket - hvis det gennemføres - kan få betydning for tusindvis af danskere, skriver Jyllands-Posten.

HORESTA mener, at vaccinepasset skal bruges aktivt til at få en presset branche hurtigere i gang.

”Det vil være et rigtigt godt instrument til at kunne skabe coronafri arrangementer, som vi alle sammen higer efter, og som vil kunne få økonomien i gang i vores branche igen,” siger Kirsten Munch, politisk direktør i HORESTA.

Læs hele historien her.

Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027

Regeringen fastholder planen om at sænke momsen på fødevarer og fjerne momsen på frugt og grønt. Den konkrete tidsplan er dog fortsat uklar, og ændringerne ventes tidligst at træde i kraft fra 2027.

Log ind