Forbrugerne har kastet deres kærlighed på onlinesalg det seneste års tid og ikke mindst ved nedlukningen i julen blev der handlet online. Det viser forbrugsopgørelsen fra Danske Bank via kort og MobilePay, der overordnet set peger på et forbrugsdyk på 15 pct. i den sidste uge af 2020 til og med 3. januar, skriver FødevareWatch.dk.
Og på grund af den reelle nedlukning, svingede danskerne ikke dankortet ude i nattelivet og på spisesteder.
"Danskerne brugte 93 pct. færre penge på barer og natklubber, halvt så meget som normalt på restauranter og caféer – der i høj grad fik omlagt til takeaway, mens klassiske fastfood-restauranter kun så et fald på 6 pct," skriver banken i opgørelsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Sunset Boulevard har fart på salget ud af huset
15-01-2021
-
Populær kæde vil åbne nye restauranter efter blodrødt år
15-01-2021
-
Erhvervsfolk skyder millionbeløb i Jensens Bøfhus
15-01-2021
-
14.000 kommunalt ansatte får gavekort til café- og teaterture
15-01-2021
-
»Underlig«forskel og huller i løn: Disse ting vil erhvervslivet ændre ved hjælpepakkerne
15-01-2021
-
Comwells største og første hotel i København
15-01-2021