Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Da Burger King tidligere på året introducerede sine plantebaserede Whopper-bøffer, var det ikke kun en ny lancering – det vil samtidig kunne ramme helt nye segmenter for plantebaserede fødevarer.

Sådan lyder vurderingen i de seneste prognoser fra analysebureauet Globaldata.

Vurderingen kommer efter, at Unilever kort før jul annoncerede, at koncernen ville udvide sit samarbejde med burgerkæden, som nu ville gøre nye fremstød i både Latinamerika, Kina og Caribien, når det gælder bøffer fra Unilever-ejede Vegetarian Butcher, skriver Fødevarewatch.

Ifølge analysebureauet viser udvidelsen af samarbejdet, at Unilever er "seriøs", når det gælder den nuværende ambition om at ramme ca. 7,5 mia. kr. på salget af plantebaserede fødevarer.

Bæredygtighed lever i det skjulte

Landets indkøbere af events og konferencer har for svært ved at orientere sig i, hvordan venues og konferencecentre reelt arbejder med miljø og bærdygtighed, viser ny undersøgelse.

Log ind