Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Da Burger King tidligere på året introducerede sine plantebaserede Whopper-bøffer, var det ikke kun en ny lancering – det vil samtidig kunne ramme helt nye segmenter for plantebaserede fødevarer.
Sådan lyder vurderingen i de seneste prognoser fra analysebureauet Globaldata.
Vurderingen kommer efter, at Unilever kort før jul annoncerede, at koncernen ville udvide sit samarbejde med burgerkæden, som nu ville gøre nye fremstød i både Latinamerika, Kina og Caribien, når det gælder bøffer fra Unilever-ejede Vegetarian Butcher, skriver Fødevarewatch.
Ifølge analysebureauet viser udvidelsen af samarbejdet, at Unilever er "seriøs", når det gælder den nuværende ambition om at ramme ca. 7,5 mia. kr. på salget af plantebaserede fødevarer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025