Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Danmark er blandt de meste digitaliserede lande i verden. Og med en digital værktøjskasse i hånden bliver det nemmere for de danske turismeaktører at udnytte de forskellige digitale platforme til at optimere forretningen, gøre hverdagen lettere og mere tidseffektiv og ikke mindst øge indtjeningen. Det fortæller Jimmi Stæhr-Petersen, der er turistdirektør ved Destination Himmerland.

”Den danske turismesektor er langt fra den mest digitaliserede branche. Det betyder, at potentialet er stort for at bruge de digitale platforme til at sælge mere, kommunikere bedre og i det hele taget gøre sig mere lækker og relevant for både gæster og samarbejdspartnere. Med en digital værktøjskasse håber vi at kunne give branchen appetit på de digitale muligheder og inspirerer til at opprioritere det digitale fremover.”

Den digitale værktøjskasse er udviklet i samarbejde med en række danske destinationsselskaber og med input fra virksomheder på tværs af turismebranchen. Det sikrer, at værktøjskassens indhold og anbefalinger er relevante og afstemt efter behovet i branchen.

Fakta om den digitale værktøjskasse
Den Digitale Værktøjskasse 2.0 er blevet til i et samarbejde mellem Dansk Kyst- og Naturturisme, Destination Himmerland, Destination Limfjorden, Destination Kystlandet, ORANGE elevator og Innovation Lab.

I dag findes den digitale værktøjskasse også i en digital udgave, der opdateres løbende.
Den digitale version kan findes her: www.kystognaturturisme.dk/vaerktoejskasse

Projektet er støttet med midler fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelsens Kickstart-projektet Back To Business - Back on Track.

Log ind