Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Forleden sendte Erhvervsministeriet en pressemeddelelse ud med et svimlende tal. 31 milliarder kroner, stod der. Så meget forventes dansk turisme at have tabt i omsætning i 2020 i forhold til 2019. Nu er Wonderful Copenhagen dykket ned i tallene, og der tegner sig et dystert billede af en enorm skævvridning i tallene, skriver Berlingske.
Således beretter turismeorganisationen, at 28 ud af 31 milliarder kroner er tabt i hovedstadsområdet, som dermed står for omkring 90 procent af det samlede tab.
Dermed bekræftes det, som mange nok vidste i forvejen: Hotellerne, restauranterne og turistattraktionerne i hovedstaden er dem, coronakrisen har ramt allerhårdest. Københavns overborgmester Lars Weiss (S) er heller ikke overrasket over tendensen, selvom tallene er voldsomme.
”I og med at turismen i København i meget høj grad består af internationale gæster, samtidig med at mange danskere søgte mod andre områder af landet, så mistede vi de turister, vi plejer at have, og fik ingen nye til,” siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026