Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Velkommen til fremtiden. Sådan kunne McDonald´s-restauranten på Grenåvej i det nordlige Aarhus også relancere sig selv, efter at den verdensberømte, amerikanske burgerkæde har givet sin danske franchise-tager, Jackie Høst, grønt lys til som de første i Danmark og Norden at åbne uden at kunne huse siddende gæster og udelukkende med salg af drive-in, take away og udbringning, skriver EB.dk.
”Vi har fundet ud af i løbet af - og med - coronaperiodens restriktioner og begrænsninger, at det faktisk er muligt at drive en god forretning uden at have siddende gæster. Hvis vores produktionsapparat og set up ellers er gearet til at møde kunderne udelukkende med tilbud om drive-in, take away og udbringning, så har vi kunnet se, at vi kan sælge lige så meget eller endda mere, end da vi også havde siddende gæster,” siger Jackie Høst til Ekstra Bladet.
Han er franchisetager på fem af de i alt syv McDonald´s-restauranter i landets næststørste by, og det var med hans egne ord 'nød, der lærte nøgen kvinde at spinde'.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026