Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mens det går bedre og bedre for møde- og konferencebranchen uden for København, er hovedstaden fortsat hårdt ramt. Særligt fordi den udenlandske mødeturisme ligger stille.
Sådan lyder meldingen fra både Ole Sorang, der er marketingdirektør for Radisson Hospitality i Nord- og Vesteuropa, samt fra adm. direktør i Bellagroup, Christian Folden Lund.
Og billedet genkender de også hos HORESTA.
“Overordnet set klarer det danske marked sig rigtig godt, men det er de danske gæster og nationale events, der trækker læsset. Men fordi København typisk er så tunge på internationale møder og konferencer – altså de helt store events – så er man i hovedstaden ikke tilbage på sporet endnu,” siger Kristan Nørgaard, politisk direktør, HORESTA.
Ole Sorang mener, at København har rigtig godt muligheder for at genskabe væksten i mødeturismen, men erkender, at det er lettere sagt end gjort.
“Vi må ikke være blinde og tro, at det her ikke er et perspektiv, som man også har kigget ind i på andre destinationer. Så kampen bliver om muligt endnu hårdere for at genvinde markedsandele på den internationale bane. Så det bliver ikke nemt,” siger Ole Sorang.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny i HORESTA: En personlig og hjemlig oplevelse
08-05-2024
-
Midlertidig lempelse af kontantreglen
08-05-2024
-
Overnatningsrekord for hotellerne i første kvartal
08-05-2024
PRESSEKLIP
-
Sunset Boulevard tester nyt stort skridt mod emballagefri dine-in
08-05-2024
-
Balder indgår lejeaftale med Go Hotels på Hotel Østerport
08-05-2024
-
Skagens største hotel bygger for tocifret millionbeløb
08-05-2024
-
Strawberry udvider sin portefølje i Danmark med The Reef
08-05-2024
-
Stort hotel slår dørene op efter gennemgribende renovering
08-05-2024
-
Ny ansøgningsrunde: 82 millioner kroner skal uddeles til kyst- og naturturismen
08-05-2024