Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mange medlemmer kontakter i denne tid HORESTA, fordi de oplever, at kunder aflyser julefrokoster og andre arrangementer på grund af den stigende Covid 19-smitte. De er i tvivl om, hvordan de skal tackle disse afbestillinger, skriver HORESTA’s nyhedsbrev.
Men den stigende smitte statuerer ikke, som nogle tror, en “force majeure”-situation, som medfører vederlagsfri afbestilling. Force majeure forudsætter, at der er fastsat restriktioner, som muliggør (ulovliggør) leveringen af ydelsen, og det er ikke tilfældet lige nu, lyder det fra HORESTA.
Sundhedsministeren har tilkendegivet, at for eksempel julefrokoster kan gennemføres med de fornødne forholdsregler. Det er altså almindelige afbestillingsregler, som finder anvendelse. Kundens bekymring for corona er således kundens risiko, understreger HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Farvel til Jensens Bøfhus: Alle restauranter overtages af Bone's
08-11-2025
-
Bone’s vokser til 39 restauranter efter opkøb af Jensens Bøfhus
08-11-2025
-
Regeringen i nyt initiativ: Vil tvinge Airbnb til at dele data med myndigheder
08-11-2025
-
CNN fremhæver Tivoli som global julefavorit
08-11-2025
-
HORESTA debatindlæg: Turismepulje skal skabe resultater – ikke skrivebordsprojekter
08-11-2025
-
København vil indføre boligpatrulje mod ulovlig korttidsudlejning
08-11-2025
-
Nyborg Strand vil løfte næste generation med nyt elevinitiativ
08-11-2025
-
Norrlyst koncernen vil digitalisere branchen med prisdifferentiering og AI
08-11-2025