Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kompensationsaftalen, der er blevet vedtaget i Folketinget, vækker begejstring hos HORESTA i Nordjylland. Aftalen giver restauranter, cafeer og barer mulighed for frivilligt at lukke ned, hvis de nye coronarestriktioner gør det umuligt at opnå tilstrækkelig omsætning. Og aftalen dækker 90 procent af de faste udgifter.
”Det er godt, vi får muligheden,” siger Lars Mouritzen, formand for HORESTA i Nordjylland til DR P4 Nordjylland.
Formanden for HORESTA Region Midtjylland, Jakob Beck Wätjen siger til DR P4 Radio MidtVest:
”Vi er rigtig glade for, at der er blevet lyttet til os, fordi hvert hotel og restaurant er forskellig. Så, nu kan ejeren tage et individuelt hensyn til, hvordan kommer de nye restriktioner, vi også lever under, til at passe ind under vores forretning, og så tage et valg, om man vil lukke derudfra, eller om man tror på, at man har gæster nok”.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Four Seasons åbner hotel på mondæn adresse i København
02-06-2026
-
Danmark slår rekord: 55 Michelin-stjerner
02-06-2026
-
Konflikten i Mellemøsten rammer hotellerne
02-06-2026
-
Tidligere Bellagroup-direktør får nyt topjob
02-06-2026
-
HORESTA: Logo på emballage kan udløse producentansvar
02-06-2026
-
Nyt studie: Ikoniske attraktioner skuffer turister
02-06-2026
-
Jørgensens Hotel bliver del af nordisk kæde
02-06-2026
-
Internationalt: Firenze udvider forbud mod korttidsudlejning
02-06-2026