Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selvom corona-epidemien i år modsat i 2020 ikke har gjort det helt umuligt at fejre nytåret med en god middag ude i byen, oplever flere restauranter nu, at gæsterne selv trækker i land. Det sker, efter det ikke længere er tilladt at blive siddende, helt indtil champagnepropperne springer kl. 24, skriver JydskeVestkysten.
Avisen har talt med Den Hvide Hest i Kolding, som oplever mange afmeldinger, Fanø Krogård og Hotel Britannia, der her fået nogle enkelte, mens Alsik Hotel i sidste uge valgte helt at aflyse.
HORESTA opfordrer nu politikerne til at give restauranterne en særlig dispensation til at holde længere åbent på årets sidste dag.
”Hvis vi den her ene aften laver en undtagelse, så man kan få serveret champagne kl. 24 og få lov til at blive siddende indtil kl. 1 bare, så undgår vi det scenarie, at folk fortsætter til vilde fester hos naboen og åbner hjemmebaren. Hos os sidder man med det samme selskab hele aftenen, og der er jo ingen musik og dansk, så det bliver ikke en vild nytårsfest. Det må kunne tage noget af presset”, siger HORESTAs politiske direktør, Kristian Nørgaard.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026