Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I juni kom det frem, at en café i Vejle stod til en massiv bøde, efter at man i 12 tilfælde havde afviklet Facebook-konkurrencer, hvor brugerne blev opfordret til at tagge andre brugere - for at kunne deltage i konkurrencerne, skriver Fredericia Dagblad.
Det er imidlertid i strid med dansk markedsføringslov, da det såkaldte "spamforbud" dikterer, at virksomheder ikke må stille tags - eller henvisninger - som krav for deltagelse. Et tag udløser nemlig en notifikation hos den taggede bruger.
”Ifølge markedsføringsloven har enhver ret til selv at bestemme, hvem de vil modtage reklame fra, og derfor må en virksomhed ikke sende for eksempel notifikationer på sociale medier uden først at indhente modtagerens samtykke til det,” sagde forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen dengang i en pressemeddelelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025