Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når barer, restauranter og natklubber afviser unge under 18 år i nattelivet, så indtager de i stedet byens bænke med øl fra nærliggende detailbutikker, høj musik og affald til følge. Sådan lyder det fra Skandinaviens største nattelivskoncern, REKOM, når den skal komme med en forklaring på, hvorfor det støjer rundt omkring i de københavnske gader og stræder, skriver TV2 Lorry.
Som lovgivningen er skruet sammen nu, så skal man være over 18 år for at købe alkohol på barer, mens man i detailbutikker kan købe alkohol på op til 16,5 procent.
”Det betyder, at man sagtens kan bruge sin aften i København, selvom man ikke kan komme ind på diverse barer og klubber,” forklarer Lars Børsting, der er politisk chef for REKOM.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA foreslår register over Airbnb-udlejere
09-06-2026
-
Ny restaurantkæde skal koble natur og mad
09-06-2026
-
Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027
09-06-2026
-
Hotel Sanders fordobler overskuddet
09-06-2026
-
Hotelchef skifter til direktørpost i Skagen
09-06-2026
-
Skagen vil styrke sin gastronomiske position med Michelin-støtte
09-06-2026
-
Historisk hotel bliver del af international kæde
09-06-2026
-
Internationalt: Amsterdam hæver turistskatten markant
09-06-2026