Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Har man glemt at blive coronatestet og vil spise østers på en restaurant eller nyde en fadøl på en bar i Indre By, er de nærmeste teststeder på Vesterbro eller ved Forum på Frederiksberg. Og det er alt for langt væk, mener restauratør Bjarke Reventlow, der ejer en række spisesteder og natklubber i det centrale København, skriver Berlingske.
Derfor er han gået sammen med testfirmaet Pro Medical om at åbne et testcenter nær Kongens Nytorv. Fra fredag klokken 12 kan man for 195 kroner få en test og et gavekort til en drink på 21 restauranter og barer i Indre By, som Bjarke Reventlow har en aftale med. Det gælder blandt andet Pluto, Retour og Sovinos spisesteder som Café Victor, Lusso og Lucifer.
”Vi ser coronapasset som en stor udfordring i forhold til at få folk ind at spise. Restaurationsbranchen i Indre By er i forvejen hårdt prøvet, fordi der ikke er nogen turister, og hvis man skal ud af byen for at blive testet, er der måske mange, der ikke får det gjort,” siger Bjarke Reventlow.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026