Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den udskældte regel om bordbestilling på barer og restauranter mindst 30 minutter før ankomst kan måske snart være fortid. Sådan lyder det onsdag fra erhvervsminister Simon Kollerup (S), som erklærer sig klar til at se på muligheden for at fjerne kravet, hvis der kan findes en anden model, fortæller TV2.dk.
Erhvervsministeren understreger, at en ny løsning også skal sikre, at gæster ikke klumper sammen, men han kommer ikke selv med bud på, hvad det kan være. Det gør Katia K. Østergaard, direktør i HORESTA, til gengæld. Flere af hendes medlemmer har svært ved at administrere reglen, som hun kalder ”malurt i bægeret” i en ellers god genåbning.
Hun forestiller sig en løsning, hvor eksempelvis barer og McDonald's-restauranter har en medarbejder stående i døren for at henvise gæster til ledige borde, så de ikke selv går rundt mellem hinanden. Det vil ifølge hende gøre reglen om bordbestilling minimum 30 minutter før ankomst overflødig.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026