Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Da lønkompensationen udløb 29. august, fandt regeringen en erstatning, nemlig arbejdsfordelingsordningen. En løsning, der skulle hjælpe virksomhederne med at holde fyresedlerne i skuffen. Men nu viser det sig, at hotelbranchen, der har fået stribevis af slag af krisen, holder sig tilbage fra at bruge den, skriver Børsen.
I en rundringning til ti af landets største hotelkæder, bl.a. Zleep Hotels, Koldingfjord, Kong Arthur samt Brøchner Hotel, svarer samtlige direktører, at de ikke kan bruge ordningen. Der er ikke meget arbejde at deles om, forklarer Kirsten Munch, politisk direktør i HORESTA.
“Ordningen passer simpelthen ikke på det her erhverv i øjeblikket, det er for ganske få, at det vil kunne få en virkning. Mange har ingen anden mulighed end at overveje midlertidige nedlukninger eller afskedigelser,” siger Kirsten Munch.
Beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard (S) anerkender også, at der kan være udfordringer for netop dette erhverv.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA foreslår register over Airbnb-udlejere
09-06-2026
-
Ny restaurantkæde skal koble natur og mad
09-06-2026
-
Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027
09-06-2026
-
Hotel Sanders fordobler overskuddet
09-06-2026
-
Hotelchef skifter til direktørpost i Skagen
09-06-2026
-
Skagen vil styrke sin gastronomiske position med Michelin-støtte
09-06-2026
-
Historisk hotel bliver del af international kæde
09-06-2026
-
Internationalt: Amsterdam hæver turistskatten markant
09-06-2026