Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

DGI har valgt at udskyde landsstævnet med op til 30.000 deltagere fra 2021 til 2022, skriver Fyns Amtsavis.

Tom Pelle Jensen, direktør på Hotel Svendborg, fortæller:

”Vi har haft lukket for alle bookingkanaler i to år, fordi landsstævnesekretariatet havde sat sig på omkring 250 værelser på hotellerne - 100 af dem hos os. Nu må vi så have åbnet for kanalerne igen, og så må vi håbe, det kan lykkes at fylde byen. Set i bakspejlet med den sommer, vi har haft, kan det godt være, vi kan få dem fyldt igen, fordi Sydfyn er blevet en ny turistmagnet. Og så vil jeg sige, det er ærgerligt, at landsstævnet rammer starten på Tour de France-starten i Danmark i 2022. Jeg har forståelse for, at et landsstævne ikke kan puste sig op over for en organisation som Tour de France - jeg konstaterer bare, at det er ærgerligt, at der er 50.000 mennesker i Nyborg og 50.000 i Svendborg i den samme weekend,” siger han.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Odense godkender stor hoteludvidelse

Et flertal i Odense Byråd har sagt ja til en ny hotelfløj ved Odense Congress Center. Projektet skal styrke kapaciteten til konferencer og events.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Log ind