Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Michelinstjerner, der forsvinder. Toprestauranter, der bukker under. Og et København, der endegyldigt mister sin status som gastronomisk epicenter. Det vil være konsekvensen, hvis S-regeringen gennemfører de voldsomme stramninger for restauranterne i hovedstadsområdet, som sundhedsminister Magnus Heunicke (S) meldte ud. Sådan er meldingen fra Merete Holst, der ejer The Standard ved Københavns Inderhavnsbro med de tre restauranter Almanak, Studio og Mission. Hun ejer også halvdelen af restaurant Radio, som hun har sammen med Claus Meyer, og hun har tidligere været topchef og medejer i Meyers Kantiner, skriver Børsen.
“Restaurationsbranchen har allerede investeret massivt i at overholde regler og retningslinjer. Vi har beholdt ansatte på lønningslisten og sikret gæsternes sikkerhed. Nu er det på tide, at beslutningstagerne udviser bare en brøkdel af det samfundssind, vi som virksomheder i udsatte brancher bliver bedt om at stille op med. Ellers kaster regeringen 20 års hårdt arbejde for at gøre Danmark til gastronomisk epicenter direkte i skraldespanden,” siger Merete Holst.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026