Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Sundhedsminister Magnus Heunicke opfordrer til at, restauranter og cafeer skal til at spørge om navn og telefonnummer på deres gæster i Hovedstadsområdet og i Odense, fordi smittetallene er for høje, fortæller DR P3 Radionyheder. På den måde vil man bedre kunne opspore smitte, hvis en gæst viser sig at have corona.

HORESTA mener, at man mangler konkrete meldinger om, hvordan registrering skal foregå, siger deres politiske direktør, Kirsten Munch Andersen.

”Det er helt afgørende for os, hvis vi går i gang med en registrering, at vi har et ordentligt samarbejde med sundhedsmyndighederne, så man er sikker på, at det man registrerer, rent faktisk kan bruges og bliver brugt”, udtaler Kirsten Munch Andersen.      

Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027

Regeringen fastholder planen om at sænke momsen på fødevarer og fjerne momsen på frugt og grønt. Den konkrete tidsplan er dog fortsat uklar, og ændringerne ventes tidligst at træde i kraft fra 2027.

Log ind