Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
For første gang i historien har Danmark fejret sin første officielle madspildsdag. Den faldt i år tirsdag 29. september samtidig med FN's internationale madspildsdag, International Day of Awareness of Food Loss and Waste, hvor verdens lande opfordres til at sætte fokus på forebyggelse og reduktion af det enorme madspild og fødevaretab, der sker på global basis, skriver Erhverv+ Vestjylland.
I dagens anledning var flere virksomheder og brancheorganisationer inden for fødevarebranchen på madspildsdagen skrev under på, at de tilslutter sig den frivillige aftale Danmark Mod Madspild, der forpligtiger dem til at reducere deres madspild med 50 procent inden 2030.
”Jeg er overvældet over, hvor mange og hvor store virksomheder, der allerede er gået med i partnerskabet og frivilligt har skrevet under på at ville indfri denne her målsætning, og det tror jeg på holder. Så nu skal vi bare have flere med,” siger Mogens Jensen, der opfordrer alle virksomheder indenfor fødevarebranchen til at træde ind i det frivillige partnerskab.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026