Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der bliver premiere på et nyt bookingsystem, så gæsterne skal bestille tid til deres juletur i Tivoli på forhånd, og et eksternt vagtfirma skal sikre, at der ikke samler sig gæster på pladsen og på fortovene foran Tivoli. Formålet er naturligvis at tage de nødvendige forholdsregler mht. covid-19 og sikre gæsterne en god oplevelse i Tivoli.

For at fordele gæsterne inde i Tivoli flytter bl.a. Julemanden væk fra Pantomimeteatret og flere nye jule-og lysopsætninger bliver placeret rundt om Tivoli Søen. Gæsterne opfordres til at planlægge deres besøg og undgå de travle lørdage i den 82.000 m2 store forlystelseshave.

Tivolis direktør Susanne Mørch Koch siger:

”Vi kan være mange i Tivoli, hvis bare vi ikke kommer på samme tid. Derfor indfører vi nu et bookingsystem, hvor gæsterne på forhånd skal bestille tid. Vi tager ansvaret for pladserne og fortovene foran indgangene med bistand fra et vagtfirma, der guider gæsterne ad de ensrettede veje til indgangen. Samtidig har vi fordelt flere udendørs oplevelser ud i hele haveanlægget. Vi opfordrer gæsterne til at kigge på vores gæsteprognoser på tivoli.dk, før de planlægger deres besøg. Vi tøver ikke med at lukke indgangene, hvis vi skønner, det er nødvendigt for at undgå trængsel, men målet er, at det ikke bliver nødvendigt med det nye bookingsystem.”

Nimb Hotel anerkendes med flere priser

Det københavnske hotel Nimb har modtaget både international gæstepris, Michelin-nøgle og en national titel som Danmarks bedste boutiquehotel. Direktør Maria Oldenbjerg glæder sig over opmærksomheden.

Tivoli fejrer 20 år med Halloween

Forlystelseshaven markerer jubilæum med gys, græskar og nye forestillinger. Halloween-sæsonen er blevet en fast tradition for både danske og udenlandske gæster.

Log ind