Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Vi arbejder stadigvæk med, at man laver et fradrag eller en anden ordning, hvor danskerne på en eller anden måde kommer ud og kan bruge flere penge hos jer, sagde Mette Frederiksen til beslutningstagere fra hotel- og restauranterhvervet til HORESTAs konference THE NEXT NORMAL. Det fortæller Børsen.
Branchen har følt sig forbigået i forbindelse med det seneste S-udspil, hvor boligjobordningen skal udvides, så fradraget for håndværkere og rengøring bliver større. Men der kan altså være noget andet på vej fra regeringen, der er mere målrettet restauranter og hoteller, lyder signalet fra statsministeren.
“Jeg forstår godt jeres frustration. Jeg forstår godt jeres vrede. I bærer byrden for, at vi kan stoppe for, at danskerne kan blive smittet,” sagde statsministeren og pegede på, at hoteller og vandrehjem i København har haft en tilbagegang i omsætningen på to tredjedele.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026