Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Skærpede klimaambitioner betyder nu, at der på tværs af Københavns Kommunes køkkener – og de omkring 70.000 måltider de tilbereder hvert år – skal mere fokus på bæredygtigheden. Og den opgave er nu tildelt til Løgismose Meyers. Det skriver Københavns Kommune i en pressemeddelelse, som samtidig lægger vægt på, at knap 90 pct. af maden i dag er økologisk, fortæller FødevareWatch.dk.
Tiltaget er en del af en aftale med Meyers Madhus, som indgår i Københavns Kommunes mad- og måltidsstrategi. Det betyder i praksis at den danske cateringleverandør bl.a. vil skulle være med til at opkvalificere og rådgive køkkenmedarbejderne i klimavenlig mad og håndtering af madspild.
"I Københavns Kommune tager vi nu endnu et vigtigt skridt i den grønne omstilling og sætter ind med mere klimavenlig mad i vores institutioner. Med hjælp fra Meyers Madhus forener vi økologi, sundhed og velsmag med en mere klimavenlig måltidsproduktion," siger overborgmester Lars Weiss (S) i en skriftlig kommentar.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026