Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Regeringen præsenterede lørdag et nyt varslingssystem i forhold til corona. Det skal gøre det lettere for både borgere, myndigheder og virksomheder at manøvrere i nye restriktioner. Men for hotelbranchen er det ved at være for sent, mener formanden for HORESTA i Syddanmark, Sten Slot, skriver TV2 Fyn.

”De fleste har skåret helt ind til benet, så der er ikke mere fedt på benet nu. Jeg vil opfordre virksomheder til at give deres medarbejdere et gavekort, så de kan gå ud og bruge restauranterne og støtte lokalt,” siger han.

Derfor blev fredagen endnu en grå en af slagsen for mange medarbejdere - blandt andet på Hotel Svendborg.

Konferencemarkedet indtil jul er overstået, så derfor måtte branchen rydde op i går og forsvare sin bundlinje. Det blev lidt med et smil på læben kaldt Black Friday - så røg der cirka 200 mand på Fyn på de store hoteller og konferencecentre, siger direktør Tom Pelle Jensen.

Læs hele historien her.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Log ind