Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I en reportage 1. marts giver Berlingskes udsendte journalist indtryk af, at tryghed er en mangelvare i det københavnske natteliv. En reportage bygget på forestillinger om et natteliv fyldt med vold og stoffer. Det billede har politisk chef i REKOM, Lars Børsting, og HORESTAs chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Annette Hyldebrandt, svært ved at genkende, skriver de i Berlingske.
Men hvis spørgsmålet lyder, om der kan gøres mere for et trygt natteliv, er deres svar ja. For én voldsepisode er én for meget.
”Barer, diskoteker og restauranter er ikke nattelivets skurke. Virksomhederne lever op til strenge krav til lyd, de skal have særskilte bevillinger, tilladelse til udeservering, sørge for at gøre rent også på offentlige arealer og meget mere. Nattelivsvirksomhederne udskænker heller ikke alkohol til unge under 18 år. Alt imens unge fra 16 års-alderen lovligt kan forsyne sig med alkohol fra kiosker og supermarkeder, som indtages på gader og offentlige pladser. Vi mener, at disse regler bør strammes, så der indføres en grænse på 18 år for køb af alkohol i detailhandlen,” skriver de.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026