Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Med et slag forsvinder en stor del af gæsterne, og vores medlemmer vil næsten uundgåeligt komme til at afskedige folk, hvis det fortsætter. Sådan lyder det fra HORESTA. Kommentaren kommer, efter at Sundhedsstyrelsen har opfordret til, at alle arrangementer med over 1.000 deltagere skal aflyses eller flyttes, skriver Berlingske.

”Men alligevel ser vi middage helt ned til seks personer blive aflyst på grund af coronavirus. Adskillige store danske virksomheder har lavet en politik om ikke at holde arrangementer med flere end 25 personer. Der er langt op til 1.000. Og jo mere man ser af den slags, desto hårdere bliver hele samfundsøkonomien ramt. Vi opfordrer derfor til, at man ikke griber til alt for meget selvregulering,” siger Katia K. Østergaard, adm. direktør i HORESTA.

Hun fremhæver, at hoteller og restauranter generelt er en branche, der er i vækst, og hotelkapaciteten i København vokser med 50 procent frem mod 2021.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Odense godkender stor hoteludvidelse

Et flertal i Odense Byråd har sagt ja til en ny hotelfløj ved Odense Congress Center. Projektet skal styrke kapaciteten til konferencer og events.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Log ind