Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Indtil coronapandemien ramte verden som et lyn, har København sammen med resten af Danmark nydt frugterne af mange års fælles målrettethed, dygtighed og samarbejde i den danske oplevelsesindustri. Med innovation, investeringer og hårdt arbejde har vi sammen skabt en by, som står øverst på listen hos mange udenlandske turister, og ikke mindst hos internationale virksomheder og arrangører af konferencer, messer og events. Alt dette er nu med ét slag, og i bedste tilfælde, sat på pause på ubestemt tid, skriver Merete Holst, CEO og ejer, The Standard, på Finans.dk.

”Forsamlingsforbuddet har aflyst alle større arrangementer, og lukkede grænser og begreber som stay-cation” varsler om et København uden internationale turister og aktiviteter i nærmeste fremtid. Vores forretning The Standard bygger til daglig på 80 pct. turister og store internationale events, og vi har derfor ikke kun været lukket de seneste to måneder, vi har fået hele forretningsgrundlaget rykket væk under os,” skriver hun.

Læs hele indlægget her.

De Konservative vil styrke turismens rammevilkår

Turismen er et af Danmarks største erhverv, men får ikke politisk opmærksomhed svarende til sin betydning, mener Det Konservative Folkeparti. Partiet efterlyser bedre rammevilkår frem for øget regulering.

HORESTA bakker op om begrænsning af delecykler: Vi skal passe på København

Københavns Borgerrepræsentation vedtog i går et forslag om at begrænse antallet af dele- og udlejningscykler, og det glæder hotel-, restaurant- og turismeerhvervet. HORESTA mener, at cyklerne er blevet en så stor del af bybilledet, at de i stigende grad er til gene for københavnere og byens gæster.

Log ind