Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvor tæt må folk sidde på restauranter? Hvornår skal værtshuse lukke? Kan det overhovedet betale sig at åbne små spisesteder? Spørgsmålene har været mange fra frustrerede restauratører, der den seneste uge har ventet på at få at vide, hvordan de fra på mandag kan åbne igen, skriver Berlingske.
”Vi har ventet længe på at få besked, men det har ikke været forgæves, og det er resultatet, som tæller,” siger Katia K. Østergaard, adm. direktør i HORESTA.
Også hos de tostjernede Michelin-restauranter, AOC og Alchemist, er der lettelse. Vi er postivt overraskede over udspillet, siger restauratør Christian Aarø, som driver tostjernede AOC samt luksusbistroerne No. 2 og Trio, der alle kommer til at køre med det normale antal gæster og seatings. Rasmus Munk, som er køkkenchef og medejer af Alchemist, er umiddelbart tilfreds med udspillet, bortset fra at han gerne ville have haft det lidt før, så han kunne have nået at købe varer ind før lukketid.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026