Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De københavnske politikere giver nu en håndsrækning til en række erhverv, der er hårdt ramt efter måneders nedlukning og udsigten til en sommer uden turister. Restauranter og cafeer får med aftalen bedre muligheder for at servere på byens pladser, parker, fortove og på udvalgte parkeringspladser, skriver Berlingske. Derudover er der afsat penge til en kampagne, der skal tiltrække danske turister til København.
HORESTA er meget tilfreds med den københavnske aftale.
”Der er ingen tvivl om, at erhvervet har brug for al den hjælp, de kan få her i opstartsfasen. Der er ingen udenlandske turister, som udgør halvdelen af omsætningen i den højsæson, der sædvanligvis starter lige om lidt. Derfor skal denne aftale have stor ros for både at have fokus på at få danskerne til at bruge turismeerhvervet og den øgede mulighed for udeservering, som vil kunne bidrage til at skabe omsætning i erhvervet,” siger Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026