Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De københavnske politikere giver nu en håndsrækning til en række erhverv, der er hårdt ramt efter måneders nedlukning og udsigten til en sommer uden turister. Restauranter og cafeer får med aftalen bedre muligheder for at servere på byens pladser, parker, fortove og på udvalgte parkeringspladser, skriver Berlingske. Derudover er der afsat penge til en kampagne, der skal tiltrække danske turister til København.
HORESTA er meget tilfreds med den københavnske aftale.
”Der er ingen tvivl om, at erhvervet har brug for al den hjælp, de kan få her i opstartsfasen. Der er ingen udenlandske turister, som udgør halvdelen af omsætningen i den højsæson, der sædvanligvis starter lige om lidt. Derfor skal denne aftale have stor ros for både at have fokus på at få danskerne til at bruge turismeerhvervet og den øgede mulighed for udeservering, som vil kunne bidrage til at skabe omsætning i erhvervet,” siger Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA foreslår register over Airbnb-udlejere
09-06-2026
-
Ny restaurantkæde skal koble natur og mad
09-06-2026
-
Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027
09-06-2026
-
Hotel Sanders fordobler overskuddet
09-06-2026
-
Hotelchef skifter til direktørpost i Skagen
09-06-2026
-
Skagen vil styrke sin gastronomiske position med Michelin-støtte
09-06-2026
-
Historisk hotel bliver del af international kæde
09-06-2026
-
Internationalt: Amsterdam hæver turistskatten markant
09-06-2026