Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På et pressemøde i statsministeriet tirsdag formiddag præsenterede sundhedsminister Magnus Heunicke (S) regeringens nye planer for at neddæmpe coronasmitten yderligere i det danske samfund. Samtidig lød det fra ministeren, at kommunerne vil stille feriecentre, hoteller eller lignende til rådighed som et frivilligt tilbud om selvisolation, skriver TV2 Lorry.

Det initiativ byder man velkommen hos Danhostel, der som kæde har 63 vandrerhjem fordelt i hele landet. I HORESTA afventer man med spænding for at høre, hvordan ordningen konkret skal udmønte sig.

”Vi er først og fremmest rigtig glade for det, for vi har rigtig mange værelser, som står tomme. Og virksomhederne har brug for omsætning,” siger Nadeem Wasi, som er medlemschef hos HORESTA.

Læs hele historien her.

Danhostel styrker kursen mod vækst og flere medlemmer

Danhostel har udvidet bestyrelsen med en profil fra Sunset Boulevard for at styrke organisationens kommercielle udvikling. Målet er at skabe vækst, øge synligheden og tiltrække flere medlemmer som led i en ny strategisk retning.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Log ind