Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En café-ejer i Aalborg er blevet sigtet for overtrædelse af bekendtgørelsen om forbud mod større forsamlinger under corona-krisen. Det skriver Nordjyllands Politi på Twitter, fortæller EB.dk.

Ifølge politiet skete overtrædelsen, eftersom at caféen havde flere gæster end tilladt 23.40 fredag aften.

Ejeren af caféen kan se frem til et bødeforlæg på mellem 3000 til 6000 kroner, mens ingen gæster risikerer en sigtelse. Politiet oplyser videre, at man ikke vil fortælle, hvor gæster, der befandt sig på caféen, men at der er tale om en 'betydelig overtrædelse'.

Læs hele historien her,

Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027

Regeringen fastholder planen om at sænke momsen på fødevarer og fjerne momsen på frugt og grønt. Den konkrete tidsplan er dog fortsat uklar, og ændringerne ventes tidligst at træde i kraft fra 2027.

Log ind