Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Grænserne er fortsat lukkede, restauranterne i København kører med en omsætning langt under halvdelen for sæsonen, hotelbelægningen har været helt nede på katastrofale 2 pct. og den Københavnske oplevelsesindustri er, mildest talt i knæ. Derfor har The Standard nu startet et eksklusivt ”pop-up”-rejsebureau, der guider jyder og andet godt folk til den helt perfekte københavnerferie.

Foruden The Standard, står der garvede og innovative kræfter bag initiativet, nemlig Kolding-baserede Amazing Tours, der er specialiserede i at tilrettelægge individuelle rejser af høj klasse, Københavnerture, som står for cykelture og byvandring i det moderne såvel som det historiske København og fremtrædende hoteller. Under navnet København all Exclusive leverer vi sammen skræddersyede, prisvenlige 5-dages ophold.

”Vi ser et stort potentiale i, at de københavnske gader, stræder og restaurantsæder er tomme for udenlandske turister, for det giver plads til, at vi danskere uforstyrret kan nyde vores hovedstad og selv lære den bedre at kende. Derfor er vi gået sammen med andre fantastisk dygtige spillere på oplevelsesmarkedet om at lave disse pakke-rejser, der skal gøre det nemt og prismæssigt overkommeligt at nyde og smage noget af det allerbedste, København byder på lige nu,” fortæller Merete Holst, CEO og medejer af restauranterne på The Standard, og en af initiativtagerne til projektet.

Læs mere om "København All Exclusive" her.

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind